Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ruud - WaarBenJij.nu Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ruud - WaarBenJij.nu

Washington D.C.

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 September 2008 | Verenigde Staten, Washington

Na de eerste 2 weken op de campus en in de omgeving te zijn gebleven, heb ik dit weekend (laatste week van augustus) New York voor de eerste keer verlaten. Reisdoel: Washington! Via internet hadden we bustickets gekocht bij een reisorganisatie uit New York. De bus zou vanuit Chinatown vertrekken en we dienden 20 minuten voor vertrek aanwezig te zijn. Nu zijn de New Yorkers nogal stipt en daarom waren we ook ruim op tijd bij de bus aanwezig. Aangekomen zagen we een chinees vrouwtje buskaartjes verkopen voor dezelfde bus maar omdat wij gereserveerd en al betaald hadden, was alles in orde volgens haar. Echter voordat wij aan de beurt waren om in te stappen, reed de buschauffeur zonder enige uitleg weg. Gelukkig zagen we het Chinese vrouwtje nog terwijl ze zich al uit de voeten probeerde te maken. Na enig aandringen bij dit vrouwtje bleek de bus overboekt te zijn (terwijl ze 5 minuten daarvoor nog kaartjes stond te verkopen!). We moesten dus maar twee uur wachten op de volgende bus. Volgens Esmeralda (zij heeft daar een half jaar gestudeerd) blijkt dit de normale gang van zaken in China... Niet mijn land dus!!!

Na twee uur wachten kwam daar inderdaad een nieuwe bus en “een ezel stoot zich in het gemeen, geen twee keer aan dezelfde steen”, dus wij zaten na enig voordringen als eerste in die bus. Na een rit van 4½ uur kwamen we om 8 uur ‘s avonds aan in Washington. We hadden echter nog geen hostel/hotel geboekt en dit zouden we ter plekke doen. Helaas is Washington niet de goedkoopste plek in de wereld om te overnachten en na enig informeren bleken vrijwel alle hostels in het centrum ook nog is eens volgeboekt. Het enige hostel dat nog wel plek had lag iets buiten het centrum. Aangekomen bij dit hostel bleek het een echt backpackersparadijs te zijn. Echter dit paradijs had ook zijn nadelen bleek de volgende dag.

De dag erna vroeg uit de veren en op weg gegaan naar het centrum van Washington om alle bekende gebouwen van T.V. te bezichtigen. Vergeleken met New York is Washington een totaal andere stad. Waar New York voornamelijk wordt gedomineerd door dicht op elkaar staande wolkenkrabbers, is het centrum van Washington juist erg uitgestrekt met voornamelijk kollosale regeringsgebouwen. Wat mij ook opviel was de rust in Washington. Dit kan komen doordat wij er op een zondag waren en dat het er erg warm was, maar vergeleken met de gekte die er heerst in New York was Washington haast rustgevend.

Voor toeristen staat in Washington de National Mall centraal. Dit is een groot park in het midden van de stad met monumenten gewijd aan Amerikaanse leiders zoals bijvoorbeeld het Lincoln Memorial en het Washington Monument. In de buurt van het park staan onder andere het Witte Huis, het Capitool en nog veel meer regeringsgebouwen welke we natuurlijk niet mochten missen. Daarnaast hebben we het Holocaust Memorial Museum bezocht. Helaas kwamen wij pas een uur voor sluitingstijd aan bij het museum wat eigenlijk een bezoek van minstens 3 uur verdient. In het hele gebied wordt je verder overspoeld met patriotisme door de vele oorlogsmonumenten en de ontelbare Amerikaanse vlaggen. Het voelt echt of je in het midden van Amerika (of om de Amerikanen te citeren: de wereld) rondloopt! Een geweldige ervaring om hier een dagje rond te lopen!

Om terug te komen op de nadelen van het backpackersparadijs... bedbugs oftewel bedwants. Dit zijn een klein soort insecten die zich verspreiden door middel van lakens. Gedurende de dag kregen we steeds meer bulten op onze armen en benen en bij terugkomst in het hostel bleken wij niet de enige te zijn. Aangezien het al laat was en we niet nog een keer een ander hostel wilden zoeken en we absoluut niet nog een nacht in dit hostel wilden slapen, besloten we de nachtbus terug naar New York te pakken wat een abrupt einde maakte aan een geweldige trip naar Washington D.C.!

• 11 September 2008 - 00:07

Dennis:

Toen wij in datzelfde hostel zaten was het gelukkig niet zo vies :-P
    Kan je beter een kamertje in the Bronx in NYC nemen toch? Waar blijven de fotos? En heb je de koetjes nog meegenomen :D

• 11 September 2008 - 02:41

Hilda:

Heerlijk om je belevenissen weer te mogen lezen, verheug me al op de volgende.
    liefs uit AUA

• 11 September 2008 - 23:49

Roy:

Dude! Goed te horen dat je het daar naar je zin hebt. Bedbugs! Ha, zie het al helemaal voor me, haha!

Ik moet nog een weekje schrijven en dan gaat deze jongen kijken naar een ticket voor naar NY. Heb jij al iets gezien voor LV?

Kerel, het ga je goed!

Tot gauw!

Roy

• 13 September 2008 - 08:56

Ruud:

Hey Ruud,

Ziet er wederom goed uit, leuk om je verhalen te volgen! Wel jammer dat je de 26e niet in Groningen bent ;) maar dat neem ik je natuurlijk niet kwalijk! Veel plezier en spreek je!

Ruud

• 30 Oktober 2008 - 14:23

Loes:

Wat denk je, toen ik op Wall Street ging solliciteren donderde daar alles in elkaar en daarom zitten ze in Nederland nu met de kredietcrisis, ik laat maar niets meer van me horen????? Ben toch wel heel benieuwd hoe het met je gaat daar!!!!
Ruud