Guanajuato - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Ruud - WaarBenJij.nu Guanajuato - Reisverslag uit Guanajuato, Mexico van Ruud - WaarBenJij.nu

Guanajuato

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

01 November 2007 | Mexico, Guanajuato

Het is al bijna 2 maanden geleden dat ik voor het laatst een bericht hebt geplaatst, hoog tijd dus voor een update! Inmiddels is het semester bijna voorbij (aanstaande maandag mijn laatste tentamen) en kan de reis beginnen! Op dinsdag vlieg ik met 5 andere internationale studenten naar Cancun waar we 5 dagen zullen verblijven. Daarna vlieg ik met Roy (australiër) naar Guatemala om vanuit daar een rondreis te maken door Guatemala, Honduras en Belize.

Guanajuato
Zoals het een echte Mexicaan betaamt, begint het plannen van een weekendtrip vaak op de dag van het vertrek, dus ook onze trip naar Guanajuato. Op vrijdagmiddag vanuit de universiteit naar een autoverhuur bedrijf gegaan en wederom een schitterende Nissan weten te huren. Guanajuato is een oud mijnstadje op 4 uur rijden van Guadalajara. Omdat we pas rond middernacht aankwamen besloten we maar direct het nachtleven in te duiken. Helaas bleek dat op vrijdagavond nog wat tegen te vallen… gelukkig maakte de hotdogstand buiten een hoop goed! Na de 6e hotdog van die avond besloten we dat het tijd werd om onze bed op te zoeken. De volgende dag hebben we met een rondtrip door de stad de nodige cultuur geproefd. Onder andere naar een museum geweest over de martelingen van de indígenas (oorspronkelijke bewoners van Amerika) door de Spanjaarden. In het museum waren de spullen tentoon gesteld waarmee ze de gevangen martelden, erg heftig om te zien. We kregen daarbij ook nog uitleg op welke wijze de Spanjaarden martelden en van die verhalen keerde m’n maag echt om. Daarna maar wat “luchtigers” gedaan en naar een club gegaan, met wat gekke Amerikanen werd het een mooie avond!
Ruud