Rondreis Mexico - Reisverslag uit Taxco, Mexico van Ruud - WaarBenJij.nu Rondreis Mexico - Reisverslag uit Taxco, Mexico van Ruud - WaarBenJij.nu

Rondreis Mexico

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 Januari 2008 | Mexico, Taxco

Ten eerste de beste wensen aan iedereen voor het jaar 2008! Zelf heb ik het nieuwe jaar ingeluid in Guadalajara. Op oudejaarsdag kwam Lennart (vriend uit Groningen/Marknesse) over vanuit Nederland. Oudejaarsavond wordt in Mexico vooral binnen de familie gevierd. Op straat viel er daarom ook weinig te beleven en om 12 uur zou er amper vuurwerk zijn. Daarom besloten we om een uurtje of elf ´s avonds naar een club te gaan om daar feest te vieren. Na het gebruikelijke smeken bij de bodyguards om binnen te mogen komen, stonden we dan toch op tijd gereed om op het nieuwe jaar te proosten! Al met al was het een mooi feestje en konden we met een goed gevoel aan onze 2-weekse reis door Mexico beginnen!

Op nieuwjaarsdag dit keer voor mij geen schansspringen vanuit het Duitse Garmisch-Partenkirchen maar een bezoek aan het centrum in Guadalajara met een temparatuur van 30 graden. Aan de ene kant heel aangenaam maar aan de andere kant mis ik af en toe het echte gevoel van kerst en oud&nieuw.

Op 2 januari zijn we echt begonnen met de rondreis. Met de bus zijn we vertrokken naar de stad Morelia. Daar aangekomen bleken onze korte broeken, t-shirts en slippers een wat al te optimistische kijk op het klimaat van deze stad. Er was namelijk sprake van een koud front in Mexico en met temperaturen van rond de 10 graden, niet erg warm. De volgende dag zijn we vertrokken naar een oud mijnstadje, Taxco, vlakbij Mexico-Stad. Taxco is een pitoresk stadje met smalle straatjes en veel kleine taxi´s (kevers). De foto´s volgen later!
Ruud