Rondreis Yucatán - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Ruud - WaarBenJij.nu Rondreis Yucatán - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Ruud - WaarBenJij.nu

Rondreis Yucatán

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 November 2007 | Mexico, Cancún

Op dinsdag 23 oktober was het dan zover, pa en ma kwamen naar Guadalajara! Volgens mexicaanse traditie kwamen Esmeralda en ik 5 minuten te laat waardoor m'n ouders op mij stonden te wachten in plaats van andersom. Het was een apart gevoel je ouders te ontvangen in de stad waar ik al dik 3 maanden woon en wat toch al een beetje mijn thuis is geworden. Omdat ik deze week nog gewoon les had en mijn ouders graag Guadalajara wilden zien, bleven we tot het eind van de week in Guadalajara. Op vrijdag vlogen we vervolgens naar Cancun en haalden we de huurauto op waar we die week mee door Yucatan zouden reizen.

De naam van de reis die we zouden maken was 'Mysterieuze Mayas' waar de overblijfselen van de Maya-cultuur zouden bezoeken. En dat hebben we geweten: tempels, tempels en nog eens tempels! Op een gegeven moment besloten we maar niet alle tempels die op het schema stonden te bezoeken. Dat was echt onmogelijk! Vooral de tempels van Chichen-Itza en Palenque (zie foto's) staken er letterlijk en figuurlijk bovenuit. Erg indrukwekkend om te zien en de verhalen die erbij horen waren indrukwekkend! Vooral in Palenque proefden we de magische sfeer die rondom de tempels hangt. Wat minder magisch was in Palenque was het feit dat we met een lege tank stonden... Die week en de weken ervoor had het in die regio zoveel geregend dat de tankwagens niet meer bij Palenque konden komen. Dit merkten wij pas toen onze tank al bijna leeg was en het benzinestation vlak voor onze neus werd gesloten. Daar stonden we dus, zonder benzine en met het schema dat we in 2 dagen meer dan 600 kilometer moesten afleggen om op tijd op het vliegveld in Cancun te zijn... Aardig benauwend dus! Na een telefoontje gepleegd te hebben naar OAD zouden we de volgende morgen weer proberen te tanken en als er nog steeds geen benzine voorradig zou zijn, dan moesten we ons reisschema drastisch veranderen. Dus 's morgens om 6 uur stonden we al in de rij om benzine te tanken. Nadat we eerst geïrriteerd moesten toezien dat een mexicaan voor ons in de rij 30 jerrycans aan het vullen was, waren we dan eindelijk aan de beurt om te tanken en konden we weer verder met onze reis.

Al met al was het een fantastische reis! Veel gezien en geproeft van de mexicaanse cultuur en genoten van de indrukwekkende ruïnes van de Maya's. Na het afscheid nemen van m'n ouders op het vliegveld bleef ik achter in Cancun. Daar ben ik wezen kijken naar een triathlon waaraan Esmeralda meedeed. Daarna zijn we met z'n tweëen nog 4 dagen naar Playa del Carmen geweest.
Ruud

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 22896

Voorgaande reizen:

18 Juli 2007 - 04 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: